Antwerp Symphony Orchestra
Het Antwerp Symphony Orchestra is het symfonisch orkest van Vlaanderen, met de nieuwe Koningin Elisabethzaal in Antwerpen als thuisbasis. Onder leiding van vaste gastdirigent Philippe Herreweghe en eredirigent Edo de Waart wil het orkest een zo groot mogelijk publiek ontroeren en inspireren met concertbelevingen van het hoogste niveau. Dankzij eigen concertreeksen in Concertgebouw (Brugge), Muziekcentrum De Bijloke (Gent), BOZAR (Brussel) en CCHA (Hasselt) bekleedt het orkest een unieke positie in Vlaanderen. In het buitenland wordt het Antwerp Symphony Orchestra uitgenodigd door de belangrijkste huizen en internationale concertreizen door Europa en Azië vormen een constante in de kalender. Naast zijn reguliere concerten creëerde het Antwerp Symphony Orchestra een uitgebreid aanbod aan educatieve en sociale projecten, waarmee het orkest kinderen, jongeren en mensen met verschillende achtergronden doorheen de symfonische klankenwereld gidst. Het Antwerp Symphony Orchestra maakt opnames voor gerenommeerde klassieke labels en richtte ook een eigen label op, waarin het focust op het grote orkestrepertoire, Belgische muziek en hedendaags klassiek.
|
L’Antwerp Symphony Orchestra est l’orchestre symphonique de Flandre ayant établi ses quartiers dans la toute nouvelle Salle Reine Elisabeth d’Anvers. Sous la direction de son premier chef invité Philippe Herreweghe et du chef d’orchestre d’honneur Edo de Waart, l’orchestre a pour vocation de toucher le plus grand public possible et de l’inspirer en interprétant des concerts du plus haut niveau. Par le biais de séries de concerts propres organisés dans de grandes salles, l’Antwerp Symphony Orchestra a acquise une place unique dans l’univers musical de la Flandre. L’orchestre a par ailleurs été invitée a l’étranger, dans des maisons prestigieuses et des tournées de concert a travers l’Europe et l’Asie sont une constante a son agenda. L’Antwerp Symphony Orchestra se fait aussi entendre a l’échelle locale, loin des grandes scenes nationales et étrangeres. Outre les concerts réguliers, l’orchestre attache beaucoup d’importance au développement de projets éducatifs et sociaux, offrant l’opportunité aux enfants, aux jeunes et a des personnes de divers contextes sociaux d’apprendre a connaître de pres l’orchestre symphonique. L’Antwerp Symphony Orchestra réalise non seulement des enregistrements pour des labels classiques de renom mais aussi des enregistrements sous son propre label, ou il met en lumiere le grand répertoire, la musique belge et la musique classique contemporaine.
|
Christina Landshamer
sopraan · soprano
De Duitse sopraan Christina Landshamer studeerde aan de Musikhochschule van München bij Angelica Vogel en aan de Musikhochschule van Stuttgart bij Dunja Vejzovic en Konrad Richter. Landshamer won verschillende prijzen en beurzen. In 2004 was ze laureate van de internationale J.S. Bach-wedstrijd en van de Kissinger Liederwettbewerb van de Bayerische Rundfunk. Eind 2015 gaf ze haar debuut in de Verenigde Staten met het Pittsburgh Symphony Orchestra. Kort daarna was ze bij de Lyric Opera of Chicago te gast en in het voorjaar van 2016 trad ze voor het eerst op in Carnegie Hall. Dit seizoen debuteert Landshamer bij de New York Philharmonic.
Haar eerste ervaringen in het genre van de opera deed Landshamer op met de Stuttgarter Staatsoper, de Opéra national du Rhin en de Komische Oper Berlin. Inmiddels staan een hele reeks operahuizen en festivals op haar palmares: het Theater an der Wien, het Théâtre du Châtelet in Parijs, de Salzburger Festspiele, de Baden-Badener Festspiele, de Amsterdamse Opera, de Bayerische Staatsoper, Glyndebourne en de Semperoper.
Landshamer werkte met dirigenten als Rattle, Thieleman, Chailly, Harding, Harnoncourt, Heras-Casado, Herreweghe, Nagano en Sir Roger Norrington. Ze werd uitgenodigd bij orkesten als het Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, de Berliner Philharmoniker, de Münchner Philharmoniker, het Leipzig Gewandhausorchester, het Tonhalle-Orchester Zürich, het Orchestre des Champs-Elysées, het Orchestre National de France, het Orchestre de Paris, het Freiburger Barockorchester en het Montreal Symphony Orchestra.
In de opnamestudio verzilverde Landshamer onder andere Mendelssohns Lobgesang, Haydns Jahreszeiten, Bizets Carmen, de Mattheüspassie en een volledige uitgave van liederen van Peter Cornelius. Daarbij kwamen ook dvd-opnames van Haydns Il mondo della luna, Mahlers Vierde symphonie en Mozarts Zauberflöte. Vorig seizoen bracht Landshamer haar eerste cd met liederen uit met Gerold Huber aan de piano.
www.christina-landshamer.de
Haar eerste ervaringen in het genre van de opera deed Landshamer op met de Stuttgarter Staatsoper, de Opéra national du Rhin en de Komische Oper Berlin. Inmiddels staan een hele reeks operahuizen en festivals op haar palmares: het Theater an der Wien, het Théâtre du Châtelet in Parijs, de Salzburger Festspiele, de Baden-Badener Festspiele, de Amsterdamse Opera, de Bayerische Staatsoper, Glyndebourne en de Semperoper.
Landshamer werkte met dirigenten als Rattle, Thieleman, Chailly, Harding, Harnoncourt, Heras-Casado, Herreweghe, Nagano en Sir Roger Norrington. Ze werd uitgenodigd bij orkesten als het Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, de Berliner Philharmoniker, de Münchner Philharmoniker, het Leipzig Gewandhausorchester, het Tonhalle-Orchester Zürich, het Orchestre des Champs-Elysées, het Orchestre National de France, het Orchestre de Paris, het Freiburger Barockorchester en het Montreal Symphony Orchestra.
In de opnamestudio verzilverde Landshamer onder andere Mendelssohns Lobgesang, Haydns Jahreszeiten, Bizets Carmen, de Mattheüspassie en een volledige uitgave van liederen van Peter Cornelius. Daarbij kwamen ook dvd-opnames van Haydns Il mondo della luna, Mahlers Vierde symphonie en Mozarts Zauberflöte. Vorig seizoen bracht Landshamer haar eerste cd met liederen uit met Gerold Huber aan de piano.
www.christina-landshamer.de
Ann Hallenberg
mezzosopraan · mezzo-soprano
De Zweedse mezzo-sopraan Ann Hallenberg verdeelt haar drukbezette agenda over symfonische concerten en het vertolken van rollen in opera’s. Ze trad op in diverse vooraanstaande operahuizen: het Teatro alla Scala in Milaan, het Teatro Real in Madrid, het Theater an der Wien, Opernhaus Zürich, de Opéra national de Paris, het Théâtre des Champs-Elysées, de Opéra de Lyon, de Munt, de Bayerische Staatsoper, de Staatsoper Berlin en nog vele andere.
Ook tijdens festivals, zoals het Salzburg Festival, Edinburgh Festival en Drottningholm Festival, is Hallenberg vaak te gast. Haar repertoire omvat hoofdrollen in opera’s van Rossini, Mozart, Gluck, Händel, Vivaldi, Monteverdi, Purcell, Bizet en Massenet. Daarnaast is ze even goed thuis in de werken van Monteverdi en Cavalli en weet ze haar stem te plooien naar de stijl van Mozart, Beethoven, Berlioz, Mahler, Martin en Chausson. Ook meer hedendaagse werken, van onder andere Franz Waxman en Daniel Börtz, ontbreken niet op haar palmares.
Hallenberg werkt regelmatig samen met dirigenten als Stefano Aresi, Fabio Biondi, William Christie, Jane Glover, Emmanuelle Haïm, Daniel Harding, Nikolaus Harnoncourt, Michael Hofstetter, Paavo Järvi en Riccardo Muti. Ook de orkesten met wie ze zong, zijn niet min: de Berliner Philharmoniker, de Los Angeles Philharmonic, het Orchestre des Champs-Elysées, het Koninklijk Concertgebouworkest, het Mozarteumorchester Salzburg, het Verbier Festival Orchestra en het Leipzig Gewandhausorchester zijn slechts enkele voorbeelden.
Dit seizoen zingt Hallenberg in werken als Mendelssohns Elias, Beethovens Missa Solemnis, Haydns Il ritorno di Tobia, Bachs Mattheüspassie, Händels Messiah, Mozarts Mis in do klein en Mahlers Rückert-Lieder. Met haar op het podium staan onder andere Thomas Hengelbrock, Philippe Herreweghe, Ivor Bolton, Trevor Pinnock, Kent Nagano, Sir John Eliot Gardiner en Sir Antonio Pappano.
Ook tijdens festivals, zoals het Salzburg Festival, Edinburgh Festival en Drottningholm Festival, is Hallenberg vaak te gast. Haar repertoire omvat hoofdrollen in opera’s van Rossini, Mozart, Gluck, Händel, Vivaldi, Monteverdi, Purcell, Bizet en Massenet. Daarnaast is ze even goed thuis in de werken van Monteverdi en Cavalli en weet ze haar stem te plooien naar de stijl van Mozart, Beethoven, Berlioz, Mahler, Martin en Chausson. Ook meer hedendaagse werken, van onder andere Franz Waxman en Daniel Börtz, ontbreken niet op haar palmares.
Hallenberg werkt regelmatig samen met dirigenten als Stefano Aresi, Fabio Biondi, William Christie, Jane Glover, Emmanuelle Haïm, Daniel Harding, Nikolaus Harnoncourt, Michael Hofstetter, Paavo Järvi en Riccardo Muti. Ook de orkesten met wie ze zong, zijn niet min: de Berliner Philharmoniker, de Los Angeles Philharmonic, het Orchestre des Champs-Elysées, het Koninklijk Concertgebouworkest, het Mozarteumorchester Salzburg, het Verbier Festival Orchestra en het Leipzig Gewandhausorchester zijn slechts enkele voorbeelden.
Dit seizoen zingt Hallenberg in werken als Mendelssohns Elias, Beethovens Missa Solemnis, Haydns Il ritorno di Tobia, Bachs Mattheüspassie, Händels Messiah, Mozarts Mis in do klein en Mahlers Rückert-Lieder. Met haar op het podium staan onder andere Thomas Hengelbrock, Philippe Herreweghe, Ivor Bolton, Trevor Pinnock, Kent Nagano, Sir John Eliot Gardiner en Sir Antonio Pappano.
Werner Güra
tenor · ténor
Werner Güra studeerde aan het Mozarteum in Salzburg en rondde zijn zangstudies af bij Kurt Widmer in Basel, Margreet Honig in Amsterdam en Wessela Zlateva in Wenen. Na verscheidene gastoptredens bij de operahuizen van Frankfurt en Basel vervoegde hij in 1995 het ensemble van de Semperoper Dresden. Daniel Barenboim nodigde Güra uit voor meerdere producties aan de Staatsoper Berlin en als gast gaf hij zijn kritisch geprezen vertolkingen van Tamino, Ferrando en Don Ottavio ten beste aan het Teatro Carlo Felice in Genua, de Opéra de Lille, de Munt, de Opéra de Paris en Opernhaus Zürich. Na een lange onderbreking in zijn carrière als operazanger was Güra in 2014 opnieuw te horen in een operaproductie (Il ritorno d’Ulisse in patria) in Opernhaus Zürich.
Güra heeft een grondige kennis van het oratorium- en symfonische repertoire en trad in die hoedanigheid op met toporkesten als de Berliner Philharmoniker, het Koninklijk Concertgebouworkest, de Wiener Symphoniker en het London Philharmonic Orchestra onder dirigenten als Sir Colin Davis, Claudio Abbado, Riccardo Chailly, Bernard Haitink en Kurt Masur. Met Nikolaus Harnoncourt onderhoudt hij nauwe banden en stond hij op de podia van onder andere het Wiener Musikverein, de Philharmonie München en het Styriarte Festival.
Güra kan uitpakken met een kritisch geprezen discografie en wordt daarnaast zeer geapprecieerd als vertolker van liederen. Hij gaf recitals in onder andere Wigmore Hall, het Concertgebouw van Amsterdam, Lincoln Center en de Schubertiade Schwarzenberg. Diverse solo-cd’s (met liederen van Schubert, Schumann, Wolf, Brahms en Mozart) werden bekroond met een Diapason d’or en door Gramophone geselecteerd als ‘Editor’s Choice’. Voor zijn opname van Schuberts Winterreise ontving Güra in 2011 een BBC Music Magazine Award en voor zijn Schubert-cd ‘Wilkommen und Abschied’ kreeg hij de Duitse ECHO Klassik in 2012.
Sinds 2009 doceert Werner Güra aan de Zürcher Hochschule der Künste.
Güra heeft een grondige kennis van het oratorium- en symfonische repertoire en trad in die hoedanigheid op met toporkesten als de Berliner Philharmoniker, het Koninklijk Concertgebouworkest, de Wiener Symphoniker en het London Philharmonic Orchestra onder dirigenten als Sir Colin Davis, Claudio Abbado, Riccardo Chailly, Bernard Haitink en Kurt Masur. Met Nikolaus Harnoncourt onderhoudt hij nauwe banden en stond hij op de podia van onder andere het Wiener Musikverein, de Philharmonie München en het Styriarte Festival.
Güra kan uitpakken met een kritisch geprezen discografie en wordt daarnaast zeer geapprecieerd als vertolker van liederen. Hij gaf recitals in onder andere Wigmore Hall, het Concertgebouw van Amsterdam, Lincoln Center en de Schubertiade Schwarzenberg. Diverse solo-cd’s (met liederen van Schubert, Schumann, Wolf, Brahms en Mozart) werden bekroond met een Diapason d’or en door Gramophone geselecteerd als ‘Editor’s Choice’. Voor zijn opname van Schuberts Winterreise ontving Güra in 2011 een BBC Music Magazine Award en voor zijn Schubert-cd ‘Wilkommen und Abschied’ kreeg hij de Duitse ECHO Klassik in 2012.
Sinds 2009 doceert Werner Güra aan de Zürcher Hochschule der Künste.
Krešimir Stražanac
bas · basse
De Kroatische bas-bariton Krešimir Stražanac volgde zang aan de Hochschule für Musik und darstellende Kunst in Stuttgart bij Dunja Vejzović en Cornelis Witthoefft. Hij was ook een leerling van Jane Thorner Mengedoht en Hanns-Friedrich Kunz. Na zijn studies werd hij vast ensemblelid aan het Opernhaus Zürich, waar hij tussen 2007 en 2014 samenwerkte met dirigenten als Nello Santi, Peter Schneider, Franz Welser-Möst, Bernard Haitink en Placido Domingo.
Hij is winnaar van het La Voce-Wettbewerb des Bayerischen Rundfunks (kunstlied), het internationale Cantilena-Wettbewerb in Bayreuth (opera/operette) en de International Hugo Wolf Competition. Verder won hij prijzen in het Paula-Salomon-Lindberg Wettbewerb Berlin (kunstlied) en de Opera Competition van het Croatian National Theatre en werd finalist in de International Richard Wagner Competition van het Gran Teatro La Fenice in Venetië en de International Belvedere Competition in Amsterdam.
Stražanac kan beschikken over een uitgebreid oratorium- en concertrepertoire en zong met orkesten als het Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Concerto Köln, La Orquesta Sinfónica del Principado de Asturias en het WDR-Sinfonieorchester. Dit seizoen debuteert hij met het Tokyo Symphony Orchestra, het Collegium Vocale Gent / Orchestre du Champs-Elysées onder leiding van Philippe Herreweghe, het Leipzig Gewandhausorchester, de Akademie für Alte Musik Berlin, het Antwerp Symphony Orchestra en het Gürzenich-Orchester Köln.
Stražanac geeft regematig liedrecitals en barokke concerten. Daarnaast is hij te horen in volledige opnames van Carmen (Welser-Möst), Die Meistersinger von Nürnberg (van Zweden) en Fidelio (Haitink). In januari 2016 werd een opname uitgebracht van Bachs Johannespassie met het Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks / Concerto Köln en binnenkort verschijnt een dvd-opname van dit werk.
www.strazanac.com
Hij is winnaar van het La Voce-Wettbewerb des Bayerischen Rundfunks (kunstlied), het internationale Cantilena-Wettbewerb in Bayreuth (opera/operette) en de International Hugo Wolf Competition. Verder won hij prijzen in het Paula-Salomon-Lindberg Wettbewerb Berlin (kunstlied) en de Opera Competition van het Croatian National Theatre en werd finalist in de International Richard Wagner Competition van het Gran Teatro La Fenice in Venetië en de International Belvedere Competition in Amsterdam.
Stražanac kan beschikken over een uitgebreid oratorium- en concertrepertoire en zong met orkesten als het Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Concerto Köln, La Orquesta Sinfónica del Principado de Asturias en het WDR-Sinfonieorchester. Dit seizoen debuteert hij met het Tokyo Symphony Orchestra, het Collegium Vocale Gent / Orchestre du Champs-Elysées onder leiding van Philippe Herreweghe, het Leipzig Gewandhausorchester, de Akademie für Alte Musik Berlin, het Antwerp Symphony Orchestra en het Gürzenich-Orchester Köln.
Stražanac geeft regematig liedrecitals en barokke concerten. Daarnaast is hij te horen in volledige opnames van Carmen (Welser-Möst), Die Meistersinger von Nürnberg (van Zweden) en Fidelio (Haitink). In januari 2016 werd een opname uitgebracht van Bachs Johannespassie met het Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks / Concerto Köln en binnenkort verschijnt een dvd-opname van dit werk.
www.strazanac.com
Collegium Vocale Gent
Collegium Vocale Gent werd opgericht in 1970 op initiatief van Philippe Herreweghe samen met een groep bevriende studenten. Het ensemble paste als één van de eerste de nieuwe inzichten inzake de uitvoering van barokmuziek toe op de vocale muziek. Deze authentieke, tekstgerichte en retorische aanpak zorgde voor een transparant klankidioom waardoor het ensemble in nauwelijks enkele jaren tijd wereldfaam verwierf en te gast was op alle belangrijke podia en muziekfestivals van Europa, de Verenigde Staten, Rusland, Zuid-Amerika, Japan, Hong-Kong en Australië. Sinds 2017 organiseert het ensemble in het Italiaanse Toscane een eigen zomerfestival: Collegium Vocale Crete Senesi.
Collegium Vocale Gent is uitgegroeid tot een uiterst flexibel ensemble met een ruim repertoire uit verschillende stijlperiodes. De grootste troef hierbij bestaat erin dat voor elk project een geoptimaliseerde bezetting bijeen gebracht wordt. Muziek uit de renaissance wordt uitgevoerd door een solistisch ensemble. De Duitse barokmuziek, en meer specifiek de vocale werken van J.S. Bach, waren en blijven een kroondomein. Collegium Vocale Gent brengt deze muziek bij voorkeur met een klein ensemble, waarin de zangers zowel de koor- als solopartijen voor hun rekening nemen. Collegium Vocale Gent legt zich ook toe op het klassieke, romantische en hedendaagse oratoriumrepertoire, uitgevoerd in een symfonische bezetting tot 80 zangers. Tenslotte verleent het ensemble zijn medewerking aan verschillende muziektheatervoorstellingen. Voor de realisatie van deze projecten werkt het Collegium Vocale Gent samen met diverse historisch geïnformeerde ensembles zoals het eigen barokorkest van Collegium Vocale Gent, het Orchestre des Champs Élysées, het Freiburger Barockorchester of de Akademie für Alte Musik Berlin. Maar ook met vooraanstaande symfonische orkesten zoals deFilharmonie, het Rotterdams Filharmonisch Orkest, het Budapest Festival Orchestra of het Koninklijk Concertgebouworkest worden projecten opgezet. Het ensemble werd geleid door Ivor Bolton, Marcus Creed, Reinbert de Leeuw, Iván Fischer, René Jacobs, Yannick Nézet-Séguin, Kaspars Putnins, Jos van Immerseel, Paul Van Nevel, James Wood en andere vooraanstaande dirigenten. Collegium Vocale Gent bouwde onder leiding van Philippe Herreweghe een omvangrijke discografie op met meer dan 100 opnamen, voornamelijk bij de labels Harmonia Mundi France en Virgin Classics. In 2010 startte een nieuw opnameproject waarbij Philippe Herreweghe samen met Outhere-Music zijn eigen label φ (PHI) oprichtte om in volledige artistieke vrijheid een rijke en gevarieerde catalogus uit te bouwen. Ondertussen zijn een twintigtal opnamen beschikbaar met vocale werken van Bach, Byrd, Beethoven, Brahms, Dvorak, Gesualdo, Haydn en Victoria. In 2016 verschenen twee nieuwe opnamen: Igor Stravinsky’s Threni & Requiem Canticles (LPH 020) en Carlo Gesualdo’s Zesde Madrigaalboek (LPH 024). Daarnaast nam het ensemble ook Leos Janaceks Rikadla op met Reinbert de Leeuw voor het label ά (ALPHA 2019). Het Collegium Vocale Gent geniet de steun van de Vlaamse Gemeenschap, de stad Gent en de Nationale Loterij. Meer info via: www.collegiumvocale.com & www.collegiumvocalecretesenesi.com |
Le Collegium Vocale Gent fut créé en 1970 à l’initiative de Philippe Herreweghe. L’ensemble était à l’époque l’un des premier à vouloir étendre les nouveaux principes d’interprétation de la musique baroque à la musique vocale. Cette approche authentique, mettant l’accent sur le texte et la rhétorique est à la base d’un langage sonore transparent. Ceci a permis au Collegium Vocale Gent d’obtenir en quelques années une reconnaissance internationale et d’être invité à se produire dans des salles de concert et des festivals musicaux prestigieux en Europe, aux États-Unis, en Russie, en Amérique du Sud, au Japon, à Hong Kong et en Australie. Depuis 2017 l’ensemble organise son propre festival d’été en Toscane, Italie : Collegium Vocale Crete Senesi.
Au fil du temps, le Collegium Vocale Gent s’est développé au niveau de l’effectif en un ensemble très flexible, avec un répertoire large couvrant les différentes périodes stylistiques. Son atout le plus important consiste à pouvoir utiliser pour chaque projet un effectif adéquat. La musique de la Renaissance est interprétée par un ensemble de solistes. La musique baroque allemande, et plus spécifiquement les œuvres vocales de J.S. Bach, était et est encore leur domaine de prédilection. Actuellement, le Collegium Vocale Gent interprète de préférence cette musique avec un petit ensemble dans lequel les chanteurs assument tant les parties chorales que solistes. Le Collegium Vocale Gent se consacre aussi à l’interprétation des oratorios romantiques, modernes et contemporains, avec un effectif symphonique jusqu’à 80 chanteurs. Pour la réalisation de ces projets, le Collegium Vocale Gent collabore avec divers ensembles qui mettent l’accent sur la recherche historique, tels que l’orchestre baroque du Collegium Vocale Gent, l’Orchestre des Champs-Élysées, le Freiburger Barockorchester ou l’Akademie für Alte Musik Berlin. Mais notons également que certains projets ont vu le jour grâce à la collaboration avec d’orchestres symphoniques renommés comme deFilharmonie, le Rotterdams Filharmonisch Orkest, le Budapest Festival Orchestra et le Koninklijk Concertgebouworkest. Ivor Bolton, Marcus Creed, Reinbert de Leeuw, Iván Fischer, René Jacobs, Yannick Nézet-Séguin, Kaspars Putnins, Jos van Immerseel, Paul Van Nevel et James Wood figurent parmi les chefs à avoir déjà dirigé le Collegium Vocale Gent. Sous la direction de Philippe Herreweghe, le Collegium Vocale Gent s’est construit une riche discographie de plus de 100 enregistrements, principalement édités par les labels Harmonia Mundi France et Virgin Classics. 2010 a vu naître un tout nouveau projet discographique : la création par Philippe Herreweghe ensemble avec Outhere Music de son propre label φ (PHI). Cela lui donne l’opportunité de construire en toute liberté artistique un catalogue riche et varié. A ce jour une vingtaine d’enregistrements d’œuvres vocales de Bach, Byrd, Beethoven, Brahms, Dvorak, Gesualdo, Haydn et Vitoria sont parus. Les plus récents disques sont consacrés à Threni & Requiem Canticles d’Igor Stravinsky (LPH020) et au Sixième Livre de Madrigaux de Carlo Gesualdo (LPH024). Le Collegium Vocale Gent est subsidié par la Communauté flamande et la ville de Gand. L’ensemble est aussi soutenu par la Loterie Nationale de Belgique. Plus d’infos sur www.collegiumvocale.com & www.collegiumvocalecretesenesi.com |